Nieuczciwa konkurencja w Internecie


Przy okazji wymiany korespondencji, wiele naszych Klientów skarży się na poważne naruszenia ze strony konkurentów. Oczywiście, zawód copywritera nie jest bezpośrednio związany z tą tematyką, aczkolwiek, jako specjaliści niemal w każdym temacie spotkaliśmy się już z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, a także innymi paragrafami z Kodeksy cywilnego.

Na pewno większość z Państwa zdaje sobie sprawę, że istnieją regulacje obejmujące czyny nieuczciwej konkurencji. Chociaż nie są one skierowane stricto na biznes „internetowy”, w związku z globalizacją i powszechnym zinformatyzowaniem, katalog czynów nieuczciwej konkurencji w sieci stale się powiększa. Jeżeli ktoś celowo działa na skodę naszej działalności, możemy szybko i sprawnie (na tyle na ile pozwala nam władza w naszym kraju) interweniować.

Jeżeli prowadzą Państwo biznes Internetowy bądź biznes, który w jakiś sposób „zahacza” o sieć, na pewno mieli Państwo do czynienia z jawnym naruszaniem konkurencji. Oczywiście, wiele z Was mogło dopuścić się podobnych czynów, nie zdając sobie sprawy, iż jest to po prostu nielegalne.

Sposobów naruszania konkurencji w Internecie jest niezliczenie wiele, a każdego dnia przybywają kolejne. Do tych typowych zaliczyć możemy cybersquatting, typosquatting, kopiowanie cudzego znaku towarowego w metatagach oraz keyword advertising, a także linking, framing, wordstuffing oraz rejestracja domen internetowych w oparciu o cudze znaki towarowe.

W związku z poważnym problemem, jaki stanowi nieuczciwa konkurencja w sieci, postanowiliśmy pokrótce opisać problemy z tym związane i wskazać Państwu możliwe wyjście z sytuacji.

Pamiętajmy, że grając uczciwie możemy zajść o wiele dalej aniżeli Ci, którzy kierują się oszustwem.

 

Ciąg dalszy: część II.