Porozmawiajmy o Allegro


Postawmy się przez chwilę w roli klienta – co jako pierwsze sprawia, że mamy chęć odwiedzić daną aukcję na Allegro? Oczywiście jest to tytuł. Właściwie można powiedzieć, że dobry tytuł to jakieś 30% sukcesu, a więc bardzo dużo. Każdy tytuł musi spełniać trzy określone role:

– umożliwić szybkie wyszukiwanie;

– zawierać niezbędne informacje dla klienta;

– posiadać odpowiednią zachętę, czyli zawierać elementy marketingowe.

Zależnie od produktu, który sprzedajmy, winniśmy skupić się na jednej, zasadniczej części, z trzech podanych powyżej. Oczywiście, jeżeli handlujemy turbosprężarkami czy też częściami wymiennymi do kosiarek spalinowych, nie powinniśmy bawić się w zbędny marketing. Większość naszych klientów szuka przecież konkretnej rzeczy w konkretnej cenie.

Przykład: NOWA TURBINA KORAS RENAULT 1.9 DCI

Większość trudności pojawia się w momencie, gdy do gry wchodzi konkurencja. Elementy marketingowe świetnie sprawdzą się w przypadku towarów, których na Allegro jest wiele – zabawek, ubrań, biżuterii etc.

Przykład:

Interaktywny KOMPUTER dla dziecizabawa i nauka poprzez ruch, światło i dźwięk!

Słowo „interaktywny” jest nie tylko elementem informacyjnym, ale również marketingowym. „Komputer” jest to fraza umożliwiająca wyszukiwanie. „Dla dzieci” – większość rodziców zdecyduje się na wpisanie w wyszukiwarce Allegro frazy „komputer dla dzieci”, szukając tego typu zabawki. Jeżeli zaś chodzi o marketing, autor aukcji świetnie zachęcił do kupna swojego produktu, nie tylko dzięki zestawieniu czynności pożytecznej z przyjemną – „nauka” i „zabawa”, ale również zestawieniu wyrazów bezpośrednio pobudzających nasze zmysły „ruch, światło, dźwięk”.

Jak widzimy napisanie chwytliwego, a przy tym przyjaznego wyszukiwarkom tytułu na Allegro nie jest rzeczą prostą. Zapraszamy Państwa do skorzystania z naszej oferty copywriting internetowy – pisanie aukcji na różnego rodzaju portale aukcyjne, w języku polskim oraz angielskim.