Słowa kluczowe


Odpowiednio dobrane słowa kluczowe zapewniają nam wymierne korzyści w przyszłości! Niemal każda agencja świadcząca usługi copywriterskie oferuje nam teksty, których treść jest przyjazna skomplikowanym algorytmom najpopularniejszych wyszukiwarek.

Co to są słowa kluczowe? Słowa kluczowa, jak sama nazwa wskazuje są to wyrazy, które wpisuje się w wyszukiwarce Google w celu odnalezienia konkretnych informacji np. sklepu, strony WWW, informacji, poradnika.

Wyróżnia się następujące typy słów kluczowych:

– brandowe, czyli związane z nazwą czy marką firmy – nie da się ukryć, że te słowa pozycjonują się same. Mowa tu przede wszystkim o unikalnej nazwie firmy.

– ogólne – słowa wpisywane przez użytkowników w celu wyszukania konkretnego produktu lub usługi, aczkolwiek bez preferencji dotyczących firmy czy marki. Jako, że konkurencja jest tutaj spora, trzeba dołożyć niemałych starań, by nasza strona wyświetlała się w ich przypadku na wysokich pozycjach.

– long-tail – słowa kluczowe, które składają się z więcej niż dwóch wyrazów. Tutaj występuje znacznie mniejsza konkurencja, więc pozycjonowanie jest łatwiejsze.

Można powiedzieć, że im zwrot wpisywany w wyszukiwarkę ma mniej wyrazów, tym jest bardziej konkurencyjny, a tym samym trudniej go wypozycjonować i koszty tego przedsięwzięcia są wyższe. Analogicznie: im zwrot wpisywany w wyszukiwarkę ma więcej wyrazów, tym jest mniej konkurencyjny, łatwiej go wypozycjonować, koszty są mniejsze, ale fraza jest dużo rzadziej szukana przez Internautów.