Szybka wymiana wiadomości


6 wskazówek jak napisać dobrą, a zarazem treściwą wiadomość do copywritera. Gwarantujemy, że zastosowanie wszystkich podpunktów sprawi, iż wymiana e-maili będzie szybka, sprawna i zadowalająca dla obydwu stron.

– „Witam potrzebuje 10 tekstów.” Niestety Copywriter nie jest wróżką, nie wie o jakie teksty może chodzić potencjalnemu klientowi. Warto sprecyzować swoją potrzebę i napisać chociażby ich tematykę.

– „Potrzebuję teksty przyjazne wyszukiwarce. Ile muszę zapłacić?” Wszystkie teksty oferowane przez profesjonalne firmy copywriterskie tworzone są z uwzględnieniem słów kluczowych, a więc są przyjazne wyszukiwarce. Jeżeli chcemy, by w danym zleceniu pojawił się konkretny zwrot, fraza bądź nazwa, musimy powiadomić o tym copywritera przed przystąpieniem do realizacji.

– „Potrzebuje tekst.” Większość osób, które piszą do firmy copywriterskiej potrzebują tekstów – nie jest to żadną tajemnicą. Oprócz jego tematyki warto podać również przeznaczenie oraz docelową długość. Wiele szablonów ma ograniczoną „pojemność”. Warto zauważyć również, że inaczej wyglądają artykuły pisane na potrzeby gazet, inaczej zaś na stronę główną gabinetu dentystycznego. Jeżeli chcemy, by nasz tekst był w pełni dopasowany do odbiorcy, niestety musimy doprecyzować „co”, „gdzie”, „ile”.

– „Jedna strona wystarczy.” Chociaż na stronie A4, czcionką 12 zmieści się prawie 3500 znaków ze spacjami, niemal każdy Copywriter przyjmuje, iż „jedna strona” = 2500 znaków ze spacjami. Przed zamówieniem warto mieć to na uwadze. Należy również zwrócić uwagę, że stawki na stronach podane są w przeliczeniu na 1000 znaków.

– „Teksty mają być jak najszybciej.” Zależnie od długości czy tematyki tekstów, zlecenie wykonywane jest od kilku godzin do kilkunastu dni. Oczywiście istnieje możliwość „priorytetu”, aczkolwiek często usługa ta jest dodatkowo płatna.” Jeżeli chcemy, by dany tekst był na określoną godzinę lub dzień, warto zaznaczyć do w wiadomości.

– „Zapłacę jak mi się spodoba.” O ile stali klienci czy duże, zaufane firmy mogą negocjować czas zapłaty, czyli najzwyczajniej w świecie opłacać fakturę raz na dany okres, o tyle osoby które piszą pierwszy raz nie są wiarygodne. W 90% do zlecenia podchodzi się dopiero po uiszczeniu należności, bądź przynajmniej zaliczki.