Od czego zależny jest czas realizacji zlecenia?


Od czego zależy czas realizacji zlecenia?

Większość Klientów gotowych podjąć się współpracy ze specjalistą oczekuje zlecenia tj. gotowych tekstów „na już”. Nie ma w tym nic dziwnego. Wielu z nich uzależnionych jest od firm zajmujących się pozycjonowaniem. Spora część pełni także rolę pośredników pomiędzy copywriterem, a Klientem docelowym. Strata czasu – godzin, dni czy tygodni – to nic innego jak strata ciężko zarobionych pieniędzy. Nie każdy może pozwolić sobie na takie straty.

Bo najważniejsza jest… jakość

Nie ukrywajmy również tego, że większość Klientów oczekuje od nas tekstów o najwyższej jakości. W tym również nie ma nic dziwnego – wszak za to płacą. I chociaż nie ma wytłumaczenia dla opóźnień, druga strona winna chociażby zrozumieć osobę, która zajmuje się pisaniem dlań zlecenia. Czas realizacji zależny jest od wielu kwestii. Większość renomowanych firm przyjęło standardowe 48h od momentu weryfikacji płatności. Zasadnicza większość spóźnień z realizacjami nie wynika z nadmiaru przyjętych zleceń.

  1. Każde zlecenie wymaga indywidualnego researchu. Oczywiście, znalezienie podobnego opisu produktu czy opisu usługi nie jest trudne – wystarczy kilka sekund. Przerobienie tekstu, by spełniał wymogi systemu antyplagiatowego nie zajmuje wiele czasu. Większość copywriterów nie chce jednak podpisać się pod czymś co jest nudne, sztampowe i stanowi jedynie smutny cover istniejących już treści. Nutka swobody, odrobinę zagadkowości, nieco humoru, może trochę więcej powagi – wtedy właśnie tekst nabiera barw i staje się niepowtarzalny.
  2. Wielu copywriterów to prawdziwi bajkopisarze. Firma przyjmująca zlecenie nie zadaje zbyt wielu niewygodnych pytań. Ważny jest dla nich temat. Niestety, tworzenie historii spółki nie znając nawet jej nazwy może być nieco niewygodne. Na szczęście większość z nich poradzi sobie z takim wyzwaniem. Problem rodzi się wtedy, gdy musimy opisać usługi danej firmy, a jedyne co wiemy to to, że zajmuje się „systemami informatycznymi”. Brak szczegółów, o które dość często się nie dopytujemy sprawia, że pisanie zajmuje nam znacznie więcej czasu.

O czym jeszcze należy pamiętać?

  1. Obecne standardy wymuszają na nas tworzenie treści zgodnej z SEO. Wszystkie teksty winny być dostosowane do potrzeb wyszukiwarki Google, z uwzględnieniem wszystkich słów kluczowych. Specjaliści z branży copywritingu dysponują wieloma narzędziami umożliwiającymi sprawdzenie najefektywniejszych słów kluczowych dla danej branży. Jeżeli Klient nie zamieści takiej informacji w treści wiadomości, firma poświęca dodatkowy czas na analizę tego zagadnienia.
  2. Brak precyzji w zakresie szczegółów zlecenia często prowadzi do poprawek, które również wydłużają czas jego realizacji. Chociaż pewne kwestie wydają się jasne już na samym początku, w późniejszym czasie nie pasują do wizji Klienta. Jeżeli ten poinformuje zleceniobiorcę o innych preferencjach czy dodatkowych aspektach jeszcze przed oddaniem tekstu, nic nie stoi na przeszkodzie, aby zmodyfikować pisane zlecenie. Jeżeli zrobi to potem, musi liczyć się z tym, że edycja treści zajmuje trochę czasu. Niestety, rzadko kiedy da się „upchnąć” dodatkowy akapit w środku tekstu tak, by tworzył spójną całość z resztą.
W copywritingu najważniejsza jest jakość tekstów.